קונדילומות ותרופות סבתא שונות

קונדילומות 6 ו-11 הנפוצות ודרכי טיפול טבעי

*מאמר זה אינו נכתב על ידי רופא וכמו כן, אינו נכתב על ידי תזונאי או מומחה בתזונה.

 

קונדילומות הן יבלות ממשפחת ההפילומה, כאשר הזנים הנפוצים ביותר הינם זנים מספר 6 ו-11 אשר מועברים בעת קיום יחסי מין. לעיתים טיפול טבעי יכול לעזור לאחר הופעות הקונדילומות. ניתן לצרוך מזונות מסוימים אשר תומכים במערכת החיסונית, להוסיף ויטמינים ולאמץ תרופות סבתא שונות.

הקונדילומות מופיעות בעקבות הידבקות בזנים מסוימים של הפפילומה. הנגיף מועבר בעת קיום יחסי מין ומכיל סוגים וזנים שונים ורבים. הזנים העיקריים אשר מביאים להופעת היבלות הם זנים מספר 6 ומספר 11.

חשוב לציין, הטיפולים הטבעיים שאנו מציעים אינם מחליפים בדיקת רופא ואינם נועדו על מנת לאבחן. יש לגשת להתייעצות מקצועית עם רופא בעת חשש או בעת הופעת יבלת, וכמו כן להישמע ולהיצמד להוראותיו.

יבלת הקונדילומה לעיתים חולפת מעצמה והטיפולים הטבעיים נועדו להקל ולזרז במקרים מסוג זה, להפחית סיכונים להתפתחותה לנגע סרטני בשל יתרונותיהם הבריאותיים ולמגר את הבעיה.
במידה והתבקשתם לטפל בלייזר, בחנקן, בצריבה או בכל דרך אחרת – הטיפול הטבעי אינו מהווה תחליף ויש להיצמד להנחיות הגניקולוג.

מאכלים ומזונות לחיזוק המערכת החיסונים

ישנם מיני מזונות ומאכלים אשר מעולים לחיזוק המערכת החיסונית, מאכלים אלו עשויים למנוע גידולים סרטניים מהסוג אשר מתפתח בעקבות וירוס הפפילומה.
מאכלים אלו טובים ומחזקים את המערכת החיסונים בזכות האינדול 3 קרבינול אשר הם מכילים.

אינדול 3 קריבינול ניתן למצוא בברוקולי, בכרוב ניצנים, בקולרבי, בעלים למיניהם – ארגולה, רוקט, עלי לפת, עלי חרדל תרבותי, בנבטי צנונית ובגרגיר נחלים.
מאכלים אלו ניתן לשלב בסלט, בשייקים ואפילו במוקפץ טעים ועשיר.

מאילו מוזונות כדאי להימנע

ויטמינים לטיפול בקונדילומות

יש לציין שבטרם לקיחת ויטמינים מסוגים שונים, ועל אף שויטמינים מסוג זה נמצא קשר בין נטילת ויטמינים אלו לבין טיפול בקונדילומות – יש להתייעץ עם הרופא בטרם לקיחת ויטמינים אלו כטיפול בקונדילומה.

ויטמין B12, ויטמין A, ויטמין D3. ויטמינים אלו ניתן למצוא גם במאכלים השונים:
ויטמין B12 ניתן למצוא בחלב, ביצים, גבינה צהובה, קוטג', טונה ובסטייק בקר. ניתן לשלב מאכלים אלו בכל אחת מארוחות היום.

ויטמין A ניתן למצוא בדרך כלל אצל החי, בכבד, בדגים, בחמאה. ישנן גם נגזרות שלו בדמות בטא-קרוטן, אשר ימצאו בגזר, מנגו ובטטה.

ויטמין D3 ניתן למצוא בסלמון, בטופו וגם במיץ תפוזים.

בונוס: רעיון למתכון מעולה המכיל מאכלים בעלי אינדול 3 קרבינול וויטמינים שונים

כפי שציינו מעלה, אחת הדרכים המעולות לשלב ויטמינים בתזונה – בגיוון, בטעם, בלי שימאס, היא הוספת מוקפץ לתפריט היומי – ניתן לעשות את המוקפץ על בסיס טופו, או סלמון ובכך להרוויח גם ויטמין D, ניתן להוסיף לו כרוב ניצנים וברוקולי המכילים אינדול 3 קרבינול.

המשחק במוקפץ מאפשר גיוון של תוספות שונות – ביצים, נבטים, גזר, פלפלים, פטריות ועוד
וגם בגזרת הרטבים לא משעמם לרגע – ניתן להוסיף סויה, טריאקי, קארי, צ'ילי ועוד…

בתיאבון!