שליש אחרון להריון

שליש שלישי ואחרון להריון

 

אחרי שעברתן את הרוב ולאחר ששני שליש דרך מאחוריכן – זה מה שמצפה לכן בטרימסטר השלישי, החל מהשבוע ה-28 להריון ועד השבוע ה-40 והאחרון, זאת אומרת, עד הלידה. כל הרגשות, התחושות, המעמסות הפיזיות והנפשיות… וגם כל הרגעים הקסומים שבשבועות האחרונים.

כבד מבחוץ וכבד מבפנים, לא נוח בשום תנוחה, לוחץ על שלפוחית השתן ועל קנה הנשימה…
אבל מה שבטוח – מרגש מאוד. כל מה שקורה בשליש האחרון להריון – מה תרגישי, מה תראי, מה ירגיש העובר ועם מה תתמודדי? והכי חשוב – איך תתמודדי ותצלחי את המשימה.

 

ברוכים הבאים למשפחה

בשליש השלישי של ההריון, העובר כבר מקבל צורה של ממש – הוא מתחיל למצוץ אצבעות, הוא שוקל לא מעט בכלל ועד הלידה הוא כבר ישקול כ- 3 עד 3.5 קילו גרם.

את תרגישי את העובר ער, תרגישי את התזוזות המרגשות. הוא בשלב הזה כבר מפתח תגובת לריגושים, למוזיקה ולקולות, הוא יכול לפקוח עיניים והן כבר אינן סגורות, הוא משהק ואפילו מתרגל תנועות יניקה.

 

למה להתכונן ולמה לצפות?

בשליש ההריון השלישי, העובר כבר כבד מאוד, הוא לוחץ על הסרעפת, הוא לוחץ על הריאות והוא תנועתי מאוד. איך זה ישפיע עלייך? ואיך תוכלי להקל על עצמך?

בשלב זה את תחושי כבדות בעקבות משקלו של העובר אשר מדמה נשיאת משקולת של 3 קילו עליך, כל דקה במהלך היום. בנוסף, עלולות להופיע בצקות ברגליים מעודף נוזלים בגוף אשר תוכלי לפתור או להקל עליהן באמצעות הרמת רגליים.

פעולות פונקציונאליות פשוטות כמו הליכה, או עליה במדרגות, יהפכו קשות יותר יותר, כמו גם כאבי הגב וקשיי הנשימה אשר נובעים מלחץ העובר על הריאות ועל הסרעפת. כמו כן, תיתכן גם תכיפות במתן שתן.

 

תבקשי עזרה כשצריך, תמצאי את הזוויות הנכונות

נסי להוריד מעצמך מעמסות, סיבובים מיותרים ונסי להקל על עצמך כמה שניתן. אם יש צורך ומקום לבקש עזרה מקרובי משפחה, מחברים, או מהסובבים, תבקשי, אל תקחי על עצמך יותר מדי.

שתיית מים מרובה הינה חשובה מאוד במהלך ההריון, אך יחד עם זאת בעקבות תכיפות בשתן וקשיים במציאת תנוחת שינה נוחה, מומלץ לא לשתות הרבה בסמוך לשינה על מנת לא לקטוע את שינתך.

 

מוכנה? הכנות אחרונות ללידה ולהורות

עכשיו מגיע השלב של ההכנות! הכנות נפשיות והכנות פיזיות.
מה תרגישי בקבלת הצירים? מאיפה ניגשים לקניית בגדים וריהוט מתאים? איך מתחילים להיות הורים? ואיזה שם בוחרים?
 
יש המון קורסי הכנה ללידה, ישנם גם המון ספרים מעניינים ומגוונים בכל הנושאים השונים.
המון אמוציות באוויר, חרדה ולחץ, אשר ידע מוקדם והכנות מתאימות, יוכלו רק להוריד את מפלס האמוציות המותחות.

אנחנו יודעים שקל להגיד וקשה ליישם – אבל נסי להיות רגועה ככל האפשר, לנשום, לזכור את הרגעים היפים בתקופה המרגשת והמקסימה הזו. ומאחלים לך לידה קלה!