נשירת שיער אצל נשים – איך מטפלים בזה?

סיבות רבות עשויות להוביל לנשירת שיער אצל נשים. החל מלחץ וחרדה, דרך שינויים הורמונאליים, וכלה בנשירה חריפה אשר נובעת כתוצאה בבעיה בבלוטות. את הסיבות יש לאבחן, ללא ספק, וגם לטפל בתופעה. כיצד ניתן לטפל בתופעה? מה הקשר בין תזונה לבין נשירת שיער, והאם שמפו ומרכך גורמים לנשירה, או לא? כל המידע החשוב לפניכם

אצל נשים רבות אפשר לראות שאורך השיער מגיע לשלב מסוים וכבר אינו ממשיך לגדול. מדוע זה קורה? אפשר להשוות את השיער שלנו לעץ או שיח. על מנת שימשיך לצמוח ולפרוח, עלינו לגזום ענפים ועלים יבשים, נכון? גם עם השיער עלינו לעשות זאת. ברגע שקצה השיער מפוצל ואינו בריא, הוא לוקח אנרגיה וכוח מראשית השיער, מה שמעכב את השיער מלהמשיך לצמוח. הפיתרון? לרענן ולהסתפר. לא צריך להוריד יותר מדי, אל תיבהלו, אפשר בהחלט לספר אפילו 2-3 ס"מ, זה בעיקר תלוי במקום בו השיער מתחיל להיראות עייף ולא ממש חי. מלבד להסתפר יש עוד כמה פעולות שאפשר לעשות, אבל לפני שנעמיק בפתרונות, בואו ננסה להבין טוב יותר, מדוע זה קורה.

נשירת שיער אצל נשים – מדוע זה קורה?

ישנן מספר סיבות לנשירת שיער אצל נשים. זה יכול לקרות כתוצאה מחוסר שינה כרוני, מבעיה בזרימת דם בקרקפת, מתזונה לא מאוזנת ומאורח חיים לא בריא. נשירת שיער יכולה להיגרם גם כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי, מלחץ ומחרדות. לעיתים, נשירת שיער יכולה להיגרם גם כתופעת לוואי של מחלות כגון אנמיה, סוכרת, פעילות לא מאוזנת של בלוטת התריס, ועוד.

מה הקשר בין תזונה לבין נשירת שיער?

אחת הסיבות אשר גורמות לנשירת שיער קשורה בתזונה לא מאוזנת, אשר מביאה לחוסר של ויטמינים ומינרלים בגוף. צמיחה בריאה של השיער מתרחשת כאשר הגוף מקבל את המינון הנכון של ויטמינים ומינרלים, וכאשר הדבר לא קורה, אחת מתופעות הלוואי היא נשירת שיער. הקשר בין תזונה מאוזנת ובריאה, לבין שיער יפה ובריא, הוא משמעותי, וחשוב להבין שהשיער, בדומה לציפורניים לדוגמא, ממשיכים לצמוח ולהתפתח, כשאיברים נוספים בגופנו סיימו להתפתח, ולכן הם גם רגישים יותר כאשר מופר האיזון.

נשירת שיער אצל נשים – איך מטפלים בזה?

מה יכול לסייע להפסקת נשירה, מבחינת ויטמינים ומינרלים?

  • גופרית – נסו לנסוע באופן קבוע לים המלח או לבריכות גופרית, הגופרית נהדרת לשיער.
  • חומצה אורטו – סליצילית – חומצה שתורמת רבות לתהליך יצירת השיער. מדובר בחומצה אורגנית פשוטה המשמשת כהורמון צמחי ואין להשתמש בה באופן ישיר, מכיוון ששימוש כזה או שימוש רב הינו מסוכן לאדם. צמה כן אפשר? לבדוק באיזה שמפו יש את החומצה הזאת לדוגמא, ולהשתמש בו.
  • ויטמינים מקבוצה B – מסייעים גם הם בצמיחה בריאה של השיער, ניתן לקבל את הויטמינים האלו באמצעות תזונה מתאימה או תוספים. בקבוצה זו מצוי גם ויטמין הביוטין, אשר בחוסר שלו משפיע על נשירת שיער, ויש לוודא כי אין חוסר שלו בגוף.
  • חומצות שומן מסוג אומגה 3 – משפיעות גם הן על התפתחות בריאה ותקינה של השיער.

 

האם שמפו, מרכך וצבע גורמים לנשירת שיער?

שאלות ותהיות רבות קיימות בנוגע לשימוש בשמפו ומרכך, ובעיקר בנוגע לתדירות השימוש בהם, ביחס לנשירת שיער. ישנה גישה הטוענת כי שימוש רב בשמפו ומרכך גורמים לנשירת שיער, מכיוון שריבוי חומרים כימיים לא מאפשרים לשיער "לנשום" ולהתחדש. על פי הגישה הזו, כדאי לחפוף את השיער ולהשתמש במרכך אחת לשבוע. האם זה אפשרי? לא כל הנשים יסכימו לכך, בטענה כי השיער מתמלא קשרים ואינו נותן הרגשה נקיה.

הגישה השנייה טוענת כי חפיפה יומיומית מומלצת בהחלט כדי לסייע במניעת שיער, במיוחד לבעלות שיער שומני. על פי גישה זו, שימוש יומיומי בשמפו, מרכך ואף בצבע, בתנאי שכל אלו יהיו איכותיים, לא יזיקו לשיער. השמפו והמרכך אינם חודרים אל עור הקרקפת ואינם מזיקים לשורשים, אלא להיפך, מחזקים אותם.

איך תדעו מה מתאים לשערכן?

ההמלצה היא לנסות בעצמכן מה התדירות האופטימלית עבור השיער שלכן. לנסות בעצמכן פירושו במשך חודש לדוגמא, לחפוף פעמיים בשבוע, ולראות איך השיער "מרגיש", ובמשך חודש, לחפוף כל יום.

מה מזיק לשערכן?

שימוש בפן ומכשירים נוספים כגון מכשירי החלקה, בהחלט מזיקים לשיער, שורפים אותו ומצמצמים משמעותית את תוחלת החיים שלו. עדיף להימנע מכך ככל האפשר, ולייבש את השיער באופן טבעי.

כיצד מסרקים את השיער באופן הבריא ביותר?

את השיער יש לסרק מלמטה למעלה, כלומר להתחיל בחלק התחתון של השיער, לסרק אותו, ובכל פעם להתקדם עוד קצת למעלה. סירוק משורשי השיער העליונים כלפי מטה, גורם לשערות להימשך ואין זה חיובי לשיער כלל.