כיצד משפיע החורף על אזור הנרתיק? ואיך מטפלים?

כשהטמפרטורות צונחות, רבות מרגישות יובש בעור וסובלות משפתיים סדוקות. כך גם כשמדובר על אזור הנרתיק, תופעה הקרויה 'winter vagina'.

קררר בחוץ, דבר שיכול להשפיע גם על מה שקורה שם בפנים. הירידה בטמפרטורות דורשת לעתים קרובות התאמות ושינויים בשגרת הטיפוח וטיפול נכון. כך גם לגבי היכרות עם הדרכים שיכולות להשפיע לטובה או לרעה על מה שקורה בגוף, כולל מניעת יובש בנרתיק, שעלול לגרום לאי נוחות ולהשפיע גם על חיי המין שלך.

השפעת מזג האוויר על היובש בנרתיק

הנרתיק בדרך כלל משומן עם חומרים טבעיים שמייצר הגוף, הנשלטים על ידי זרימת הדם ורמות ההורמונים, ומתגברים בסמוך לביוץ ובעת גירוי. האזור העדין הזה, לעיתים יכול להיות מושפע גם ממזג האוויר והפרשי טמפרטורה, במיוחד כאשר מתבצעות פעולות כדוגמת רחצה באמבטיות חמות, הגברת החימום ולבישת כמה שכבות של בגדים. כאמור, הרגלים אלו ולא מזג האוויר בפועל, עשויים להשפיע על מערכת המיקרוביום של הנרתיק, העשירה בחיידקים טובים.

האוויר הקר משפיע גם על רמת הלחות בגוף שקטנה בעונה הקרה, ועלולה לגרום לעור יבש וסדוק. יש הטוענים גם כי המקור ליובש בנרתיק עלול להיות ירידה ברמות האסטרוגן, שימוש בתרופות מסוימות או התפשטות זיהום, ללא קשר למזג האוויר.

כיצד משפיע החורף על אזור הנרתיק? ואיך מטפלים?

איך מטפלים?

לפני שנעבור לדרכי טיפול ומניעה, חשוב לזכור גם כי לעומת העונה החמה והלחה, שעלולה לגרום להתגברות של חיידקים שמשגשגים בתנאים אלו, בעונה הקרה יכול בהחלט להיות נעים ונוח, גם כשמדובר באזור הנרתיק.

ישנן כמה דרכים לטיפול ביתי, כדוגמת משחות וקרמים ייעודיים המכילים חומרי סיכה, ויכולים למנוע יובש בנרתיק. כך גם לגבי תזונה נכונה והימנעות מהשימוש בסבונים שמכילים חומרים כימיים.

הקפידי להימנע מלבוש צמוד, סינטטי וכל פריט שיכול ליצור סביבה חמה ולחה, שאהובה כל כך על ידי החיידקים. כך גם לגבי גרביונים שאינם עשויים מכותנה. העדיפי פריטי לבוש רפויים ונושמים שיכולים להיות גם הרבה יותר נוחים.

במידה וזה לא עוזר, מומלץ לפנות לרופא/ת הנשים או המשפחה שלך.

 

לציין כי למרות שהתופעה ידועה ואף זכתה לכינוי 'winter vagina', יש רופאים הטוענים כי מזג האוויר לא ממש משפיע על מה שקורה.