איך לרדת במשקל במינימום פעילות ספורטיבית?

האם ירידה במשקל אפשרית ללא ספורט? ואם כן, כיצד? כנראה שהתשובה היא ברורה: המשלים לספורט הוא תפריט התזונה. השאלה הגדולה היא האם הוא אפקטיבי לבדו וכיצד עושים זאת נכון?

 

כולם רוצים להיות רזים וחטובים, אבל לא כולם אוהבים ספורט. יש את אלו שנהנים מהדרך למשקל הרצוי, אנשי הכושר… ויש את אלו אשר מעדיפים לשבת ושהפלא יקרה מעצמו.

התזונה היא המשלים המושלם לכל מתאמן, אך האם היא תעבוד לבדה? התשובה היא כן, אך לא כפי שהיא תעבוד ותמקסם את תהליך ההרזיה לצד הספורט אשר יתרום גם לחיטוב וגם להאצת התהליך.

לרזות דרך הפה – לשלוט במה שאוכלים

ראשית, אם מטרתכם היא לרזות ולרדת במשקל במינימום כושר, הפנו את מירב תשומת הלב שלכם לעבר המזון. הפחיתו כל מה שמשמין ולא בריא, ככל הניתן כמובן: השתדלו מהימנעות ממשקאות ממותקים, כולל פטל, משקאות מוגזים ואפילו מים בטעמים שנוטים להטעות אותנו ועתירים בסוכר. כן, גם את כפיות הסוכר בשתייה החמה תוכלו להפחית משמעותית לכדי חצי לפחות, ואם תצליחו לשתות ללא סוכר כלל – מה טוב.

נסו לשים לב לפחמימות שאתם צורכים, ישנם לחמים קלים, קרקרים מדגנים מלאים ולחמי שיפון וכוסמין מעולים ובריאים שיעשו את עבודתם נאמנה בהשוואה לחלות וללחמים הלבנים.

מאזן קלורי נכון

הרעיון מאחורי ההרזיה נשמע פשוט – להכניס פחות מכמות הקלוריות שאתם מכניסים. אך יש לשים לב שאתם לא מגזימים ומכניסים מעט מדי קלוריות. בנוסף, חשוב לא פחות, לשמור על מאזן ומערך תזונתי נכון וחכם המשלב בין כל אבות המזון ובין כל ערכי המזון החיוניים.

תפריט תזונה יומי חייב להיות מורכב מכמות נכונה של פחמימות, של חלבונים, של סיבים ועוד. איך תדעו מה וכמה? גשו להתייעצות עם דיאטנית או עם תזונאית שיבנו עבורכם את התפריט הטוב ביותר לצרכיכם מבלי לפגוע בכם בריאותית.

לרדת במשקל במינימום פעילות גופנית

הכל עניין של איזון

חשוב לשים לב שאינכם מגזימים, הכוונה היא לא להגיע למצב קיצון, המטרה היא סיגול אורח חיים בריא יותר. לכן חשוב שתפריט הדיאטה יהיה מורכב ביעוץ של מומחה תזונה, אשר ידע להגיד לכם על מה יש להקפיד, מאלו מזונות להימנע, מה גודל הארוחות אשר מומלץ לכם לאכול וכמה ארוחות בדיוק.

טיפ חשוב מאיתנו!

אל תתביישו לשאול מה עומד מאחורי כל שורה בתפריט התזונה שלכם. אמנם המטרה העיקרית היא לרזות, אך חשוב לא פחות הוא לסגל עבורכם אורח חיים בריא, זאת אומרת, תפריט תזונתי שתוכלו להיצמד אליו גם לאחר שתגיעו למטרת היעד שלכם מבחינת המשקל וזאת על מנת למנוע מצב בו לאחר ההגעה למטרה אתם טורפים את העולם וחוזרים למשקלכם הקודם.

ברגע שתבינו למה התזונאית המליצה להימנע ממאכלים מסוימים, ברגע שתבינו מה אתם נהנים לאכול ומה משמש כתחליף לאחר, אתם תוכלו בהשך ועם התקדמות המפגשים לאמץ לעצמכם את תפריט התזונה אשר יוכל לשמש לכם אורח חיים ולא רק דיאטה.