מזונות שמומלץ להימנע מהם

לראותם בלבד: מזונות שכדאי להימנע מהם

 

מזונות עתירים בסוכר, מזונות בעלי שומן רווי או שומן טראנס בכמות גבוהה, מזונות אשר מזיקים לבריאותינו לטווח הקצר והארוך, שוברים לנו את הדיאטה ומעודדים השמנה. אז מאיזה מזונות הכי כדאי להימנע? בין אם אתם בדיאטה ובין אם לא – המאמר הבא חשוב לבריאותכם ולאריכות ימים.

שומן בטני, נפיחות, מחלות לב ועורקים, מערכת חיסונית חלשה, שבץ, סרטן, סוכרת, טרשת עורקים והרשימה עוד ארוכה…
ישנם מזונות רבים אשר כדאי להוריד, או לפחות להפחית משמעותית מהתפריט היומי. מזונות אלו מעודדים מחלות בטווח הארוך וכמו כן, גורמים להשמנה בטווח הקצר.

ברגע שתפחיתו בסוכר ותורידו מתפריט התזונה את המזונות האלו, לא רק שתבטיחו לעצמכם עתיד בריא יותר, גם תראו במהרה את ההשפעות על האנרגיות ורמת הערנות שלכם, על המראה החיצוני ובהקפים.

 

סוכרים בכמות גבוהה

אנו צורכים המון סוכר מבלי להיות מודעים לכך. ראשית, משרד הבריאות מסייע לנו בהעלאת המודעות עם המדבקות האדומות "סוכר בכמות גבוהה", אך זה לא מספיק.

משקאות ממותקים – פטל, שתייה קלה, משקאות בטעמים, שוקו באבקה (לא קקאו) מכילים כמויות גבוהות מאוד של סוכר. ולכן, צעד ראשון בהפחתת הסוכר מהתפריט הוא להוריד את כמות צריכת המשקאות הממותקים.

ואם כבר מדברים על משקאות ממותקים, אפילו נמליץ לכם להוריד גם בכמות הסוכר שאתם מוסיפים לקפה, לתה ולכל שתייה חמה אחרת שאתם צורכים.

דיברנו על קפה, אז אי אפשר שלא לציין את המאפה – גם מאפים מתוקים נכנסים לרשימה, הם עתירים בסוכר, ריקים מחלבון ומערכים תזונתיים חיוניים אחרים, ובעלי כמות שומן גבוהה.

 

מטוגנים, שמן עמוק וג'אנק פוד

צריכת מזון מטוגן, אשר מככב רבות גם בעולם הג'אנק פוד, עולה לכם ביוקר! אנו מניחים שמיותר לציין איך מזונות אלו משפיעים על הדיאטה ועל השומן הבטני, אך חשוב להדגיש שזה לא מסתכם בכך, צריכה ג'אנק פוד ומזון מטוגן בשמן עמוק עלול להוביל לבעיות לב, שבץ, חסימות עורקים וסרטן.

החשק לצ'יפס לא עוזב אתכם? נסו להמיר את המטוגנים במזון אפוי, ישנם מתכונים משגעים לצ'יפס ביתי בתנור, קריספי מתובל ודק-דק, שניצל אפוי והרשימה עוד ארוכה.

 

אלכוהול על כל צורותיו

לא חבל על הכבד? האלכוהול מזיק לכבד ומפריע לו בפעילותו, הוא עמוס בסוכרים ובקלוריות, הוא לא בריא לגוף, הוא ממכר והוא גורם למראה בטן נפוחה.

 

חמאה ומרגרינה

חמאה עשירה בשומן רווי, הקרוי גם "שומן רע", אשר מצטבר על דפנות העורקים, שומן רווי עלול לגרום לבעיות בתפקוד הלב ולחסימות עורקים.

כמו כן, גם המרגרינה עתירה בשומנים, במקרה שלה מדובר בשומן טראנס בעיקר, המרגרינה עשירה בתחליפים וריקה מערכים תזונתיים חיוניים.

שימו לב שכאשר מדובר בחמאה ובמרגרינה, מדובר בחומרי גלם אשר נעשה בהם שימוש רב במאפיות, במוצרי בצק עלים, במלוואח, בבורקס, בעוגות מסויימות ולכן כאשר רוכשים מאכלים מסוג זה, מומלץ לבדוק גם אותם על מנת לוודא שאינם עשירים בחמאה או במרגרינה.