איך בונים שרירים בצורה נכונה

על סוגי האימונים השונים, על השרירים ועל אורח חיים בריא

 

איך לבנות מערכת אימונים שבועית בריאה ונכונה, מה חשוב לדעת וממה כדאי להימנע, מה בריא לשריר ומפתח אותו ומה עלול להזיק לו? ואיך תזונה משתלבת כאן בכל הסיפור?
בקיצור, אנחנו מנסים להגיד שהדרך הנכונה היא לא להיות מקובעים – לא רק לפמפם את השריר ולא רק לרוץ למרחקים. חשוב לשלב נכון בין הדברים ולא לכוח את החימום והמתיחות מאחור.

בין אם אתם מתאמנים כבר שנים, בין אם אתם מתאמנים מתחילים ובין אם אתם רק חושבים על איך ומאיפה לגשת לכושר ואורח חיים חדש ובריא יותר – חשוב שתעשו את זה נכון.
חלק מהעניין זו התזונה, חלק מהעניין זה החימום ומתיחות ובריאות השריר והגוף וחלק מהעניין זה שילוב נכון בין סוגי אימונים.

אז כך תמנעו מפציעות, תמזערו כאבי שרירים תפוסים ותקפידו על מעטפת שלמה של כושר, תזונה ואורח חיים בריא.
לאט, לאט… צעד אחר צעד. שנתחיל?

 

מקסמו את התוצאות: שלבו בין אימונים

חשוב להקפיד על שילוב נכון בין סוגי האימונים השונים. ישנם אימונים שנועדו לשריפת שומנים, ישנם אימוני חיטוב, ישנים אימונים משולבים וישנם אימוני יציבה וליבה שנועדו להאריך את השרירים ולחזק את ליבת הגוף.

חשוב להקפיד לעשות מיקס נכון בין האימונים השונים. זה מאתגר יותר, זה יעיל יותר, זה עובד על כל מה שצריך – על שיפור סיבולת לב ריאה (באימוני האירובי), על חיטוב הגוף והשרירים (באימוני כוח שונים), על אריכות השריר, גמישות ותנועתיות המפרקים.

 

תעשו את זה חכם: תחממו, תמתחו ושמרו על השרירים

חימום ומתיחות מונעים פציעות, שומרים על השריר וממקסמים את פעילות פיתוחו של השריר.
מעבר לעובדה שפציעות אינן נעימות, הן גם יגבילו אותנו וימנעו מאיתנו להמשיך להתאמן עד אשר יחלפו. לא חבל?
ניתן למנוע זאת עם החימום והמתיחות המתאימות.

בנוסף, מעבר למניעת פציעות וכאבי שרירים, מתיחות ישפרו את טווחי התנועה שלכם וכמו כן, גם ישמרו על אריכות השריר.

 

תנוחו

השרירים חייבים מנוחה כדי להתפתח, להתאחות, להתחזק ולגדול. כשאנחנו אומרים מנוחה, אנחנו השירירים חייבים מנוחה כדי למתכוונים ל-48 שעות שלמות בהם אתם לא עובדים על אותו השריר שוב.

נניח עבדתם היום על אימון רגליים אינטנסיבי, אם אתם מתאמנים שוב ב-48 השעות הקרובות, התמקדו בידיים ופלג הגוף העליון הפעם, אל תעמיסו שוב על שרירי הרגליים – תנו להם לגדול בשקט.

 

אורח חיים בריא: המעטפת השלמה

על מנת לשמור על אורח חיים מושלם, שלם ובריא, שלבו גם תזונה נכונה.
על תפריט התזונה התייעצו עם תזונאי מוסמך אשר יכוון אתכם לאכילה בריאה בכמויות הנכונות.
תזונה יום יומית בנויה על חלבונים, פחמימות, סיבים ושומנים. חשוב להכיר את הכמויות הנכונות על מנת למקסם את אפקטיביות האימון ולשמור על מאזן תזונתי בריא ונכון.

לכל מתאמן מטרות שונות, אם המטרה העיקרית שלך היא להתחטב, סביר שתקבל תפריט תזונתי שונה ממי שמטרתו היא להגדיל מסת שריר, אותו דבר לגבי מי שמעוניין להוריד במשקל או רק לשמור על אורח חיים בריא ואנרגיות טובות.

 

לא משעמם כאן

אל תהיו מקובעים, יש כל-כך הרבה סוגי אימונים, תנסו את הכל, או לפחות כמה שיותר, תראו למה אתם מתחברים וגוונו במערכת האימונים השבועית שלכם סוגי אימונים שונים. אנחנו גם ממליצים לנסות מדריכים שונים ומגוונים ולראות למי מהמדריכים ומשיטות האימון השונות, אתם הכי מתחברים.

אימוני חיטוב, אימוני משקל גוף, אימוני מדרגה, אימוני רצועות, אימון ריצה או אופניים, אימוני ליבה ו core-, אימוני גמישות, אימוני כוח והרשימה עוד ארוכה…