הפלה בזמן סגר – זה אפשרי!

המחזור מאחר? נקלעת למצב בו נכנסת להיריון לא רצוי ועלייך לבצע הפלה בזמן הקרוב? כן יש קורונה, וכל כמה חודשים גם סגר, אך אל דאגה, ניתן לעשות הפלה גם בזמנים אלה. מאמר זה ינחה אותך מה בדיוק עלייך לעשות. בהצלחה!

באיזה שלב את נמצאת בהיריון?

על מנת להבין מהן האפשרויות העומדות בפנייך לביצוע הפסקת הריון, ראשית עליך להבין באיזה שלב את נמצאת בהיריון, כלומר באיזה שבוע את. אם את בשבוע השישי או בשבוע 12, ההליכים הקיימים שעומדים בפנייך, שונים. חשוב מאוד לא להמר או להניח הנחות, וללכת לבדיקה אצל רופא נשים, אשר באמצעות בדיקת אולטרסאונד שכיחה ופשוטה, יקבע באיזה שבוע את נמצאת.

מה האפשרויות העומדות בפנייך?

› נטילת כדור בשבועות המוקדמים של ההיריון (הפלה בכדורים)

הפלה דרך כדורים נחשבת להליך בטוח, יעיל ומחליף ניתוח (שאיבה) ובאישור המדינה. היא אפשרית החל משבוע 5 ועד סוף השבוע השמיני, את ההפלה מבצעים באמצעות נטילת שתי תרופות -מיפיג'ן וציטוטק,

כל מוסד רפואי שקיבל את אישור משרד הבריאות יכול לבצע זאת, בין אם הוא פרטי או ציבורי. מובן שלא מדובר בכדור שניתן לקנות בבית המרקחת, אלא בתרופה הניתנת על ידי רופא מוסמך, ונטילתה בסביבה רפואית אשר יכולה להשגיח על המטופלת.

לצערנו, הזמן כאן מכריע ואם את בבידוד, תאלצי להמתין ורק אז לגשת ולבצע את ההליך.

› גרידה– עד שבוע 12 ניתן כיום לבצע הליך זה בבתי חולים ציבוריים או פרטיים, ולאחר מכן, רק בציבוריים. מדובר בהליך קצר בהרדמה חלקית או מלאה. בדומה להפלה בכדורים, לפני ביצוע ההפלה יש לקבל אישור מוועדה רפואית ("ועדה להפסקת הריון"), ורק לאחר האישור ניתן לבצעה.

האם ניתן לבצע הפלה בהליך כירורגי או תרופתי בזמן הסגר?

גם במהלך הסגר ניתן לקבוע לוועדה רפואית על מנת לקבל אישור לביצוע ההפלה. תוכלי למצוא באינטרנט מידע לגבי הוועדה הקרובה למקום מגורייך, ואם חשוב לך לפעול בדיסקרטיות, תוכלי לבחור ועדה פרטית ולשמור על הליך שקט ואינטימי לאורך כל הדרך. אם תרצי לפעול בצורה פרטית, אנו ממליצים על פנייה לרופא נשים העובד במוסד פרטי (שכמובן קיבל את אישור משרד הבריאות לבצע זאת) , כלומר לא באמצעות קופת החולים, אשר יטפל בך באמצעים דיסקרטיים ומקצועיים גם בזמנים של סגר.

איזה הליך בטוח יותר לבצע בזמן הקורונה?

אין הליך בטוח יותר מהאחר לביצוע. זכרי כי כל מוסד רפואי מחויב לפעול על-פי התו הסגול, ולכן השיקול היחידי לבצע את ההפלה צריך להיות מורכב רק משבוע ההריון בו את נמצאת ומהדרך הנכונה ביותר עבורך המתאימה לשגרת יומך.

החשש להידבק בקורונה בזמן גרידה אינו עולה על זה של ההליך התרופתי, שכן גם בהפלה בכדורים תתבקשי להישאר להשגחה, ולכן ההליך הנכון ביותר הוא זה שיישקל יחד עם הרופא המטפל ויתאים לך ולמצב בריאותך.

הפלה בזמן סגר

כיצד אפשר להתכונן לימים שאחרי ההפלה?

גם אם יש או אין סגר, אם את עומדת בפני הפלה חשוב שתתכונני לכך במספר היבטים: בהיבט הנפשי ובהיבט הרפואי. מבחינה רפואית קחי בחשבון שאחרי ההפלה רוב הסיכויים שתמשיכי לדמם מספר ימים ולחוש בהתכווצויות בטניות.

בנוסף, כשבועיים עד חודש מחלוף ההליך עליך לחוזר לרופא המטפל כדי לבצע בדיקת אולטרסאונד ולוודא שהרחם נקי.

מבחינה נפשית חשוב להבין שלהפלה יש השפעה חזקה לא פחות, מכיוון שה"פיק" של הורמוני ההריון שהתחילו להיווצר בגוף, מתחיל כעת לרדת, ומשפיע כמובן על האיזון ההורמונאלי והאנרגטי של הגוף. חשוב לאפשר לגוף ולעצמך מנוחה ושהייה במרחב נעים, מכיל ורגוע, עד להבראה מלאה.

זכרי, הפלה היא לא הליך קל, ובטח שלא בזמן קורונה, אך מבחינה רפואית אין כל שינוי, וכל האמצעים הרפואיים בארץ (פרטיים וציבוריים) עובדים ומתפקדים כרגיל.

 

קראי על יחסים בזמן תקופת הקורונה