מתי מתרחש הביוץ

ימי הביוץ מהווים כמה ימים קריטיים במהלך החודש שבו הגוף כשיר לכניסה להריון, ואלו הימים שהפוריות של האישה בשיאה. אם אינך בטוחה מתי ימי הביוץ שלך מתרחשים, המידע הבא בשבילך. באמצעות חישוב ימי ביוץ תוכלי לדעת טוב מאוד מתי הסיכויים שלך להיכנס להריון בשיאם ותוכלי ללכת על זה, או להיות זהירה אם את מעוניינת למנוע הריון.

תקופת הביוץ החודשית

מחזור הווסת נחלק לשני חלקים – לפני ואחרי הביוץ. בשלב הראשון הגוף מתכונן להריון פוטנציאלי באמצעות עיבוי רירית הרחם, ולכן הוא נקראה "שלב השגשוג". השלב השני (השלב הלוטאלי / שלב ההפרשה) מגיע לאחר הביוץ, ומשכו קבוע – כ-14 יום.

פירוש הדבר הוא ששלב הביוץ מתרחש שבועיים לפני מחזור הווסת החודשי – הדימום. הביוץ עצמו נמשך בין 24-72 שעות, כלומר זה הפרק הזמן שבו הסיכויים שלך להיכנס להריון הם גבוהים במיוחד.

איך אדע מתי אני מבייצת?

אם את מעוניינת להיכנס להריון או מעדיפה להימנע מכך, חשוב שתדעי מתי מועד הביוץ שלך. ההמלצה הכללית לאלו שמעוניינות להיכנס להריון הוא לקיים יחסי מין לא מוגנים שלושה ימים לפני הביוץ, ביום הביוץ עצמו, ויומיים לאחר מכן כדי להגדיל את הסיכוי להיכנס להריון. אם את מעוניינת להימנע מהריון, חשוב שתשתמשי באמצעי מניעה במהלך הביוץ.

בכל מקרה, את יכולה לדעת מתי את מבייצת בדרכים הבאות:

  1. מחשבון ביוץ

    כיום יש מספר מחשבונים, כמו דייזי, אשר מאפשרים לנשים לדעת מתי הן מבייצות. המחשבונים הללו מתבססים על מידע שאת מזינה לתוכם, כלומר חשוב שתתעדי את מועדי המחזור שלך כדי לקבל חישוב ביוץ מדויק. במחשבון ביוץ עלייך להזין את תאריך תחילת הווסת האחרונה שלך ואת משך הזמן של הווסת. כלומר, את צריכה לרשום את מספר הימים בין תחילת ווסת אחת לווסת שאחריה (במקרים רבים מדובר ב-28 ימים).

לאחר מכן, מחשבון הביוץ שבחרת יבצע חישוב של מועדי הביוץ שלך ויתריע אותך מתי ימי הביוץ שלך מתקרבים.

ביוץ
  1. בדיקת ביוץ

     בדיקת ביוץ מזכירה במידה רבה בדיקות הריון: כאשר מועד הביוץ שלך מתקרב, עלייך לקחת בדיקת ביוץ ולהטיל עליה שתן במשך מספר רגעים מיד כשאת קמה בבוקר, כלומר בשתן הראשון של היום. כשאת עושה זאת, הערכה בודקת את רמות הורמון הביוץ שלך (LH), ואם מופיע עליה קו שמעיד על הפרשת הורמון הביוץ, הבדיקה היא חיובית, כלומר כנראה שאת תבייצי לאחר כיממה ממועד הבדיקה.

בדיקת ביוץ נחשבות לאמינות ביותר, עם אחוזי ניבוי של למעלה מ-90%, ונשים רבות משתמשות בהן מפני שהן נוחות. כיום קיימות מספר בדיקות ביוץ שאת יכולה לרכוש בחנויות הפארם השונות, וכדי לקבל תוצאות מדויקות, חשוב שתקראי בקפידה את ההוראות המצורפות לפני ביצוע הבדיקה, ותבצעי את בדיקת הביוץ באופן מדויק.

  1. בדיקת אולטרסאונד

     עבור נשים שמעוניינות לדעת שהן מבייצות וכמה זקיקים יש להן בדיוק, בדיקת ביוץ אצל רופא הנשים היא הפתרון. בבדיקת אולטרסאונד, רופא הנשים שלך יבדוק האם את בשלב ביוץ וכמה זקיקים שמכילים ביציות יש לך בשחלה. השיטה אמינה במיוחד, אך היא מזהה בעיקר ביוץ שכבר התרחש. כדי לקבל רמת דיוק גבוהה, מצרפים לבדיקה הזו גם בדיקות הורמונליות שמודדות את רמות הפרוגסטרון. כשכמות ההורמון הזה גבוהה, התרחש ביוץ. בבדיקות אולטרסאונד יש להגיע למשרד הרופא מספר פעמים בחודש, ולכן מומלץ לעשות אותן רק בהמלצה או כאשר את חווה בעיות פוריות.

מועד הביוץ מהווה תקופה מיוחדת במהלך החודש שבמהלכה את יכולה להיכנס להריון, ולכן חשוב לדעת מתי בדיוק היא מגיעה. בדיקות ביוץ שונות יכולות להגיד לך מתי הגוף שלך פורה במיוחד, ובעזרת המידע הזה את יכולה להחליט אם להיכנס להריון או להיות זהירה במיוחד כדי להימנע מכך.