כיצד אפשר לתמוך בקשישים בזמן הקורונה?

תקופת הקורונה בהחלט מאתגרת עבור כולנו, אנו נדרשים לשנות את שגרת חיינו בתחומים רבים: עבודה מהבית, הילדים בבית לסירוגין, מקומות הבילוי סגורים, חו"ל ירד מהפרק לתקופה הקרובה, ללא ספק מדובר בשינוי גדול עבור כולנו.

אחת האוכלוסיות אשר חווה את השינויים הללו ביתר שאת היא אוכלוסיית הקשישים, אשר רבים בה חווים לחץ נפשי, חרדה, בדידות וקשיים נוספים, וזאת מכמה סיבות:

בעלי סיכון גבוה יותר לחלות –  אוכלוסיית הקשישים היא בעלת סיכוי גבוה יותר לחלות, מה שהופך אותה לקבוצת סיכון שיש לשמור עליה הרבה יותר. כולנו זוכרים את הסגר הראשון בו נתבקשנו לא לבקר את סבא וסבתא, כדי לא לסכן אותם בחשיפה למחלה. העובדה שהקשישים הם בקבוצת הסיכון למחלה, דורשת מהם לשמור על עצמם הרבה יותר, לבוא במגע מינימלי עם הסביבה, וכל זאת מוביל לריחוק חברתי ובדידות קשה.

תלויים בסביבתם יותר מאשר שאר האוכלוסיות – חלק מהקשישים בעלי מוגבלות פיזית, וגם אם אינם מוגבלים, השנים עושות את שלהן, והם תלויים יותר בסביבתם מאשר אוכלוסיות צעירות יותר. אם זה על מנת לקנות אוכל, תרופות, או גם לצאת למפגש או פעילות כלשהי. בעת סגר, או גם כאשר אין סגר, אבל כולנו משתדלים לשמור על עצמנו ועל אהובינו הקשישים, יכולתנו לעזור להם פוחתת וזה כמובן משפיע עליהם לשלילה, מכיוון שאינם מקבלים את כל צרכיהם.

כיצד אפשר לתמוך בקשישים בזמן הקורונה?

איך אפשר לעזור לקשישים בתקופת הקורונה?

  • תמיכה בסביבה הקרובה – קודם כל, אתם תמיד יכולים לפקוח עיניים בסביבה הקרובה שלכם ולבדוק מה מצב הקשישים אשר גרים לידכם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכך שתקפצו אליהם הביתה, תתעניינו בשלומם, תשבו עימם, תבדקו מה מצב המקרר ותציעו להם לעשות קניות של אוכל ותרופות. זו עזרה אדירה עבורם.
  • התנדבות למען קשישים – מיזמים נהדרים ומבורכים פועלים בכל רחבי הארץ בעזרה וסיוע לקשישים בתקופה זו. החל מאריזה וחלוקת מצרכי מזון ומצרכים חיוניים לביתם של קשישים, דרך ביקורים אצל קשישים עם פעילויות מוסיקה ותנועה, וכלה בשיחות תמיכה טלפוניות. כל שעליכם לעשות הוא להתקשר למוקד העירוני באיזור מגוריכם (106) ולשאול מה האפשרויות להתנדב ולסייע.
  • העברת תכנים דיגיטאליים – אחד התחומים שתפס תאוצה בתקופת הקורונה בכל הנוגע לקשישים, הוא חשיפה ולמידה של העולם הדיגיטאלי, וזאת על מנת שיוכלו לתקשר עם הסביבה, וליהנות מתכנים ופעילויות ברחבי הרשת. לא כל הקשישים מתמצאים בסביבה הדיגיטאלית, ומה שעבור רבים מאיתנו הוא התנהלות בסיסית בטלפון או במחשב, עבור הקשישים הוא עולם חדש לגמרי. בהחלט תוכלו לעזור להם עצמאית או דרך ארגונים (לדוגמא – "רוח טובה"), ללמוד את העולם הזה, ולהצליח לתקשר באמצעות הזום, הוואטס אפ, מיילים וכו'.

היכולת שלנו לעזור לאוכלוסיית הגיל השלישי בתקופה מאתגרת זו, היא לא רק מבורכת, אלא ממש הכרחית. לרבים מאיתנו יש יותר זמן פנוי (אלא אם כן הילדים בבית..) וזוהי הזדמנות נהדרת לתת, לעשות למען, ולעזור לאוכלוסייה של אנשים מבוגרים, אשר חלקם היו אלו אשר בנו והקימו את הארץ, עבדו את האדמה אשר אנו יושבים עליה היום.

 

קראו עוד על תמיכה דיגיטלית לבני הגיל השלישי

51 תגובות

  1. פינגבאק: rybelsus coupons 2022
  2. פינגבאק: rybelsus for
  3. פינגבאק: icd 10 code for rybelsus
  4. פינגבאק: zoloft and pregnancy
  5. פינגבאק: metronidazole ruminants
  6. פינגבאק: gabapentin inn
  7. פינגבאק: claritin and fluoxetine
  8. פינגבאק: duloxetine hcl 20mg ec cap
  9. פינגבאק: adderall and cephalexin
  10. פינגבאק: viagra online pharmacies
  11. פינגבאק: bactrim safe in pregnancy
  12. פינגבאק: bactrim for ear infection
  13. פינגבאק: price of neurontin walmart
  14. פינגבאק: depakote alternatives
  15. פינגבאק: diclofenac sod ec
  16. פינגבאק: scream 7 controversy
  17. פינגבאק: cyclobenzaprine vs flexeril
  18. פינגבאק: cymbalta vs effexor
  19. פינגבאק: diltiazem er 240 mg
  20. פינגבאק: ahmed mh and ezetimibe
  21. פינגבאק: can i give my dog aspirin
  22. פינגבאק: aripiprazole drug
  23. פינגבאק: buspar high feeling
  24. פינגבאק: baclofen dosage 10 mg
  25. פינגבאק: best ashwagandha supplement
  26. פינגבאק: actos cinematograficos
  27. פינגבאק: amitriptyline withdrawal
  28. פינגבאק: ir spectra of repaglinide
  29. פינגבאק: acarbose strukturformel
  30. פינגבאק: robaxin effects
  31. פינגבאק: semaglutide 8 week results
  32. פינגבאק: protonix side effect
  33. פינגבאק: stromectol 6 mg dosage
  34. פינגבאק: tizanidine hcl 2mg tablet
  35. פינגבאק: para que sirve venlafaxine
  36. פינגבאק: synthroid opinions

סגור לתגובות.